**ENGLISH VERSION is underneath**


**KOERA VERSION**


1. 개인정보의 처리 목적
셀피아테크(‘https://www.selpia.co.kr’이하 ‘SELPIA TECH’) 은(는) 다음의 목적을 위하여 개인정보를 처리하고 있으며, 다음의 목적 이외의 용도로는 이용하지 않습니다.

- 고객 가입의사 확인, 고객에 대한 서비스 제공에 따른 본인 식별.인증, 회원자격 유지.관리, 물품 또는 서비스 공급에 따른 금액 결제, 물품 또는 서비스의 공급.배송 등

2. 개인정보의 처리 및 보유 기간

① <셀피아테크>(‘https://www.selpia.co.kr’이하 ‘SELPIA TECH’) 은(는) 정보주체로부터 개인정보를 수집할 때 동의 받은 개인정보 보유․이용기간 또는 법령에 따른 개인정보 보유․이용기간 내에서 개인정보를 처리․보유합니다.

② 구체적인 개인정보 처리 및 보유 기간은 다음과 같습니다.

☞ 아래 예시를 참고하여 개인정보 처리업무와 개인정보 처리업무에 대한 보유기간 및 관련 법령, 근거 등을 기재합니다.

(예시)- 고객 가입 및 관리 : 서비스 이용계약 또는 회원가입 해지시까지, 다만 채권․채무관계 잔존시에는 해당 채권․채무관계 정산시까지

- 전자상거래에서의 계약․청약철회, 대금결제, 재화 등 공급기록 : 5년

3. 정보주체와 법정대리인의 권리·의무 및 그 행사방법 이용자는 개인정보주체로써 다음과 같은 권리를 행사할 수 있습니다.

① 정보주체는 셀피아테크(‘https://www.selpia.co.kr’이하 ‘SELPIA TECH) 에 대해 언제든지 다음 각 호의 개인정보 보호 관련 권리를 행사할 수 있습니다.

1. 개인정보 열람요구

2. 오류 등이 있을 경우 정정 요구

3. 삭제요구

4. 처리정지 요구



4. 처리하는 개인정보의 항목 작성

① <셀피아테크>('https://www.selpia.co.kr'이하 'SELPIA TECH')은(는) 다음의 개인정보 항목을 처리하고 있습니다.



5. 개인정보의 파기<셀피아테크>('SELPIA TECH')은(는) 원칙적으로 개인정보 처리목적이 달성된 경우에는 지체없이 해당 개인정보를 파기합니다. 파기의 절차, 기한 및 방법은 다음과 같습니다.

-파기절차
이용자가 입력한 정보는 목적 달성 후 별도의 DB에 옮겨져(종이의 경우 별도의 서류) 내부 방침 및 기타 관련 법령에 따라 일정기간 저장된 후 혹은 즉시 파기됩니다. 이 때, DB로 옮겨진 개인정보는 법률에 의한 경우가 아니고서는 다른 목적으로 이용되지 않습니다.

-파기기한
이용자의 개인정보는 개인정보의 보유기간이 경과된 경우에는 보유기간의 종료일로부터 5일 이내에, 개인정보의 처리 목적 달성, 해당 서비스의 폐지, 사업의 종료 등 그 개인정보가 불필요하게 되었을 때에는 개인정보의 처리가 불필요한 것으로 인정되는 날로부터 5일 이내에 그 개인정보를 파기합니다.



6. 개인정보 자동 수집 장치의 설치•운영 및 거부에 관한 사항

① 셀피아테크 은 개별적인 맞춤서비스를 제공하기 위해 이용정보를 저장하고 수시로 불러오는 ‘쿠기(cookie)’를 사용합니다. ② 쿠키는 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버(http)가 이용자의 컴퓨터 브라우저에게 보내는 소량의 정보이며 이용자들의 PC 컴퓨터내의 하드디스크에 저장되기도 합니다. 가. 쿠키의 사용 목적 : 이용자가 방문한 각 서비스와 웹 사이트들에 대한 방문 및 이용형태, 인기 검색어, 보안접속 여부, 등을 파악하여 이용자에게 최적화된 정보 제공을 위해 사용됩니다. 나. 쿠키의 설치•운영 및 거부 : 웹브라우저 상단의 도구>인터넷 옵션>개인정보 메뉴의 옵션 설정을 통해 쿠키 저장을 거부 할 수 있습니다. 다. 쿠키 저장을 거부할 경우 맞춤형 서비스 이용에 어려움이 발생할 수 있습니다.

7. 개인정보 보호책임자 작성

셀피아테크(‘https://www.selpia.co.kr’이하 ‘SELPIA TECH) 은(는) 개인정보 처리에 관한 업무를 총괄해서 책임지고, 개인정보 처리와 관련한 정보주체의 불만처리 및 피해구제 등을 위하여 아래와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.

※ 개인정보 보호 담당부서로 연결됩니다.

② 정보주체께서는 셀피아테크(‘https://www.selpia.co.kr’이하 ‘SELPIA TECH) 의 서비스(또는 사업)을 이용하시면서 발생한 모든 개인정보 보호 관련 문의, 불만처리, 피해구제 등에 관한 사항을 개인정보 보호책임자 및 담당부서로 문의하실 수 있습니다. 셀피아테크(‘https://www.selpia.co.kr’이하 ‘SELPIA TECH) 은(는) 정보주체의 문의에 대해 지체 없이 답변 및 처리해드릴 것입니다.

8. 개인정보 처리방침 변경

①이 개인정보처리방침은 시행일로부터 적용되며, 법령 및 방침에 따른 변경내용의 추가, 삭제 및 정정이 있는 경우에는 변경사항의 시행 7일 전부터 공지사항을 통하여 고지할 것입니다.



9. 개인정보의 안전성 확보 조치 <셀피아테크>('SELPIA TECH')은(는) 개인정보보호법 제29조에 따라 다음과 같이 안전성 확보에 필요한 기술적/관리적 및 물리적 조치를 하고 있습니다.

1. 정기적인 자체 감사 실시
개인정보 취급 관련 안정성 확보를 위해 정기적(분기 1회)으로 자체 감사를 실시하고 있습니다.

2. 개인정보 취급 직원의 최소화 및 교육
개인정보를 취급하는 직원을 지정하고 담당자에 한정시켜 최소화 하여 개인정보를 관리하는 대책을 시행하고 있습니다.

3. 내부관리계획의 수립 및 시행
개인정보의 안전한 처리를 위하여 내부관리계획을 수립하고 시행하고 있습니다.

4. 개인정보의 암호화
이용자의 개인정보는 비밀번호는 암호화 되어 저장 및 관리되고 있어, 본인만이 알 수 있으며 중요한 데이터는 파일 및 전송 데이터를 암호화 하거나 파일 잠금 기능을 사용하는 등의 별도 보안기능을 사용하고 있습니다.


**ENGLISH VERSION**


1. Purpose of processing personal information
Selpia Tech(“https://www.selpia.co.kr” hereinafter “SELPIA TECH”) processes personal information for the following purposes, and does not use it for purposes other than the following.

- Confirmation of the customer's intention to sign up, identification and authentication according to the provision of services to the customer, maintenance and management of membership, payment of money for supply of goods or services, supply and delivery of goods or services

2. Processing and retention period of personal information

① Selpia Tech('https://www.selpia.co.kr' hereinafter'SELPIA TECH') is the personal information retention/use period agreed upon when collecting personal information from the information subject, or in accordance with laws and regulations. We process and retain personal information within the period of retention and use of personal information.

② Specific personal information processing and retention periods are as follows.

☞ Refer to the examples below and describe the retention period, related laws, and grounds for personal information processing and personal information processing.

(Example)-Customer subscription and management: Until the service use contract or membership is terminated, but if the bonds and debts relationship remains, until the settlement of the bonds and debts relationship

- Records of supply of contracts and subscriptions, payments, goods, etc. in e-commerce transactions: 5 years

3. Rights and obligations of the information subject and the legal representative, and how to exercise the user As a personal information subject, the user can exercise the following rights.

① The data subject may exercise the following rights related to personal information protection at any time to Selpia Tech (“https://www.selpia.co.kr” or “SELPIA TECH”).

1. Request to view personal information

2. Request for correction in case of errors

3. Request for deletion

4. Request to stop processing



4. Create items of personal information to be processed

① (Selpia Tech) ('https://www.selpia.co.kr' hereinafter'SELPIA TECH') processes the following personal information items.



5. Destruction of personal information Selpia Tech('SELPIA TECH') in principle destroys the personal information without delay when the purpose of processing personal information is achieved. The procedure, deadline, and method of destruction are as follows.

-Destruction period
When the personal information of the user has elapsed, within 5 days from the end of the retention period, when the personal information becomes unnecessary, such as achievement of the purpose of processing personal information, abolition of the service, termination of business, etc. The personal information will be destroyed within 5 days from the date it is recognized as unnecessary to process.



6. Matters concerning the installation, operation and rejection of automatic personal information collection devices

① Selpia Tech uses ‘cookies’ that store and retrieve usage information from time to time to provide personalized services. ② Cookies are a small amount of information sent to the user's computer browser by the server (http) used to operate the website, and may be stored on the hard disk in the user's PC computer. end. Purpose of use of cookies: It is used to provide optimized information to users by identifying the types of visits and usage, popular search terms, secure access, etc. for each service and website visited by the user. I. Installation, operation and rejection of cookies: You can refuse to store cookies by setting options in the Tools> Internet Options> Personal Information menu at the top of the web browser. All. If you refuse to store cookies, you may experience difficulties in using customized services.

7. Personal information protection manager

① Selpia Tech ('https://www.selpia.co.kr' hereinafter'SELPIA TECH') is responsible for the handling of personal information, handling complaints and damages of information subjects related to personal information processing. For relief, etc., a person in charge of personal information protection is designated as follows.

※ It is connected to the department in charge of personal information protection.

② The information subject matters regarding all personal information protection inquiries, complaints, damage relief, etc. that occurred while using the service (or business) of Selfia Tech ('https://www.selpia.co.kr' hereinafter'SELPIA TECH') You can contact the person in charge of personal information protection and the department in charge. Selpia Tech (“https://www.selpia.co.kr” or “SELPIA TECH”) will respond to and process inquiries from the information subject without delay.

8. Change of personal information processing policy

① This personal information processing policy is applied from the effective date, and if there is addition, deletion, or correction of changes in accordance with laws and policies, the changes will be notified through the notice from 7 days before the enforcement.



9. Measures to ensure the safety of personal information Selpia Tech('SELPIA TECH') takes the following technical/administrative and physical measures necessary to ensure safety in accordance with Article 29 of the Personal Information Protection Act.

1. Conduct regular self-audit
We conduct our own audits on a regular basis (quarterly) to ensure the safety of handling personal information.

2. Minimization and training of personnel handling personal information
We are implementing measures to manage personal information by designating employees who handle personal information and minimizing them by limiting them to the person in charge.

3. Establishment and implementation of an internal management plan
We have established and implemented an internal management plan for the safe processing of personal information.

4. Encryption of personal information
The user's personal information is encrypted and stored and managed, so only the person can know it, and for important data, separate security functions such as encrypting files and transmission data or using the file lock function are used.